نکات مهم در دعاوی حقوقی :
نوشته شده توسط : animoshaver

اگر مصوبات ستاد ملی کرونا با قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس و مقررات شرعی مغایر باشد برابر ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری ، می توان برای ابطال آنها از طریق دیوان عدالت اداری اقدام نمود.


 

ابلاغ اظهارنامه رسمی به طرف مقابل، بیشتر از این جهت ارزش دارد که شما بتوانید اثبات کنید خواسته خود را به آگاهی طرف مقابل رسانده اید و با وجود اظهارنامه رسمی ابلاغ شده، طرف مقابل دیگر نمی‌تواند مدعی عدم اطلاع از خواسته شما شود. حالا اینکه طرف مقابل به اظهارنامه رسمی شما پاسخ بدهد یا ندهد در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.
حداقل خاصیت ابلاغ اظهارنامه رسمی این است که طرف مقابل نمی تواند در دادگاه ها و مراجع قانونی، منکر عدم اطلاع از خواسته شما شود.


اسناد امضاشده بوسیله شخصی که شرایط روانی و جسمی پایدار نداشته و به اندازه متعارف از هوشیاری برخوردار نبوده است بر اساس نظر پزشکی قانونی قابل ابطال در دادگاه می باشد.


امکان ثبت دادخواست های مرتبط با امور دیوان عدالت اداری در منزل

دیوان عدالت اداری که نظارت قضایی بر انطباق آیین نامه ها و بخشنامه ها و تصمیمات و مصوبات دستگاه ها و مقامات دولتی با قانون را بر عهده دارد اعلام کرد که امکان ثبت دادخواست الکترونیک را در سایتی به نشانی sajed.divan-adalat.ir فراهم کرده است تا مردم بتوانند شکایات خود برای رسیدگی دیوان عدالت اداری به نقض قوانین بوسیله مقامات و مراجع دولتی را بصورت الکترونیکی ثبت کنند.


شفافیت اقتصادی و ناظران قانونی آن

نظارت و شفافیت بیشتر یعنی جرایم اقتصادی و پرونده های کمتر سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در محیط های قانونمند ، با ثبات ، شفاف و بدور از غوغاسالاری ، مفهوم پیدا می کند.
تأکید قوانین کشور بر شفافیت در فعالیت های اقتصادی اگر با افزایش نظارت در مرحله آغاز و اجرای فعالیت های اقتصادی همراه گردد منجر به کاهش جرایم و پرونده های اقتصادی خواهد شد.
مقامات و مراجع قضایی و اداری و مالی و مالیاتی همانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات کشور، سازمان حسابرسی، سازمان امور مالیاتی، دادستان های عمومی و انقلاب، دادستان های مالیاتی، هیات عالی نظارت بر فعالیت های صنفی از جمله اشخاص ذیصلاح برای اعمال نظارت های قانونی در مرحله پیش از برخورد قضایی با فعالیت ها و فعالان اقتصادی هستند.


 

نگاه صرفا قضایی به پرونده های و پروژه های اقتصادی و بکار بردن اتهام های سنگین جزایی همانند اخلال در نظام اقتصادی، افساد فی الارض و... درباره فعالیت ها و فعالان اقتصادی تا زمانی که حکم نهایی از دادگاه صادر نشده باشد لزوماً به معنی درست بودن این اتهامات نیست.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره مالیاتی، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید





:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی، دعاوی حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: